LED Technika
Anno 11 éves koromban (1989) fogtam a kezemben először LEDet. Akkor még kis téglalap
alakú, 3 és 5 mm átmérőjű, alacsony fényerejű LEDeket lehetett kapni. Ebből először
kivezérlésjelzőt, később IC álltal meghajtott kivezérlésjelzőt készítettem a kétkazettás
magnómhoz.
Később karácsonyfadíszt csináltunk cimborámmal LEDekkel.
Szakközépiskolás koromban fut
ófényeket, villogókat készítettünk. Hasznos inforációkat
szereztem LEDek gyártásáról, tulajdonságairól, működéséről a technikusiban.

Amikor az autómat megvettem az első az volt, hogy szétkaptam és az összes világítást
átalakítottam LEDesre. Minden kéken
, és csak kéken világított. A legnehezebb a km óra volt,
úgy megcsinálni, hogy ne kerüljön sokba
, de elég homogén legyen. Akkor még 300HUF volt
1db 5mm-es kék színű LED. Ezek tartósan működnek a mai napig a gyártó álltal megadott
munkaponton. Hátránya a full kék világításnak az volt, hogy a piros szinek eltűntek. Második
fokozatban újra szétszedtem, és átalakítottam úgy, hogy a piros részeket külön
megvilágítottam. Nagyon tetszett az eredmény.
Később, amikor elkészült a saját számlapom
, ismét szétszedtem, és fehér megvilágást kapott,
hogy a szinek a legtökéletesebbek legyenek. Volt aki azt hitte rá, hogy plazma. Ez jó példa ara,
hogy LEDekkel is el lehet ugyanazt a hatást érni és majdnem tizede áron.
Az eredmény magáért beszél...
Nemrég megkeresett a Miskolci Egyetem Elektronikai tanszékének professzora, hogy szeretné
a Peugeot 406 sárga belső világítását kékre cserélni.

Ehhez új számlap kellet, új fényterelő fóliák, és sok LED.

Azt hiszem ez volt az egyik legnagyobb kihivás számomra. Nem gyakorlatilag, hanem inkább
eszmeileg.

Mikor készen lett, nagyon tetszett neki.
Ez volt igazán az elismerés. :)