|
|
|
|
|
|
|
|
|
Számlapcsere
|
|
|
|
|
|
|
|
A számlapok cseréjéhez le kell szedni a mutatókat és a gyári számlapot, majd feltenni a BENETT számlapot visszatenni a mutatókat és beszerelni a km-órát.
A mutatók leszerelésénél oda kell figyelni, mert könnyen elrontható a műszer. Kis odafigyeléssel viszont gond nélkül bárki otthon is elvégezheti.
Ebből a szempontból kétféle műszert különböztetünk meg.
Mechanikus műszerek, mint pl régebbi típusoknál a km óra, illetve a bimetál műszerek, mint pl. a hőfok és az üzemanyagszint mutatók.
Elektronikus műszerek. Újabb típusoknál már szinte mindenhol ezt használják. Bár felépítését kekintve elég nagyok az eltérések.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mechanikus műszerek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A mechanikus km órák álltalában egy tüskével vannak kitámasztva. Innen már könnyen meghatározható a típusa.
Ezeket lebegőnullás műszereknek nevezzük.
Az ilyen típusoknál először húzzuk ki a támasztó tüskét. Ha ez nem megoldható, akkor a mutatót toljuk át felette. A mutató magától megáll egy helyen. Többször lökjük meg a mutatót , ha ugyanoda áll be mindig, akkor ezt a pontot jelöljök be. Visszaszereléskor ebbe a pontba kell majd beszúrni a mutatót.
A mutatót a tengely irányáben felfelé húzzuk le. Ha ez nem megy kézzel, akkor használhatunk fogót vagy villát. Arra ügyelni kell, hogy a mutató alátámasztása oldalanként egyforma legyen, hogy ne görbüljön el a tengely.
A bimetál müszerek esetében a tengely és a mutató is nútolva van, igy a visszaszerelése a legegyszerűbb. Leszerelésénél ugyanúgy járunk el, mint a mechanikus km óra esetében.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Elektronikus műszerek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az elektronikus műszerek valójában kereszttekercses Deprez mérőműszerek.
Ezeknek álltalában fix a null pontjuk. Ezeknél a műszereknél érdemes ujjal könnyedén megmozgatni a mutatót.
Ha könnyen mozog a mérési tartományon belül, akkor a mutatókat úgy szedjük le, hogy kézzel a mutató tövét megfogjuk és óramutató járásával ellentétesen tekerjük és húzzuk lefelé. Visszaszereléskor tengelyirányban toljuk be a mutatót valahol a mérési tartomány területén. Mozgassuk meg mindkét irányban. Tekerjük az óramutató járásával ellentétesen addíg, míg a mutató a "0" pontban szorul meg. Ha a mutató a "0" tartomány végéig könnyen mozog és a 0-tól lefelé nem, akkor jól dolgoztunk, a műszer pontos marad.
Ha a mutató nem mozog, de van egy kis holtjátáka, akkor kissé óvatosabbnak kell lennünk és a mechanikus műszerek technikájával szedjük le a mutatókat. Ilyen esettel a Suzuki Swift II esetében találkoztam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|